РОЛЬ ПІЗНАВАЛЬНИХ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПІАНІСТІВ
Анотація
Мета дослідження — визначити роль пізнавальних психофізіологічних процесів у контексті розвитку виконавської майстерності піаністів. Методологія дослідження. Для реалізації мети в роботі використано комплекс взаємопов’язаних методів: аналітичний — для обробки й аналізу наукової літератури за темою дослідження вітчизняних і зарубіжних авторів з філософії, культурології, мистецтвознавства, психології, які висвітлюють теорії та концепції пізнавальних психофізіологічних процесів щодо формування виконавської майстерності піаністів; узагальнення — для систематизації ключових понять статті, концептуальних положень та результатів; мистецтвознавчий — для усвідомлення сутності виконавської майстерності піаністів. Наукова новизна полягає у визначенні психофізіологічних пізнавальних процесів піаністів у контексті формування виконавської майстерності; визначенні кожного психофізіологічного пізнавального процесу в оволодінні виконавською майстерністю, враховуючи індивідуальний рівень розвитку, що уможливлює вплив на використання виконавцем індивідуальних потенційних можливостей у швидкому досягненні своєї мети. Висновки. Пізнання об’єктивної дійсності, а також життя людини здійснюється за допомогою психофізіологічних процесів в їх єдності. Однак серед них є більш складні і менш складні. Кожен з пізнавальних психофізіологічних процесів має свої якості та закономірності і може виступати у психічній діяльності як провідний або як допоміжний. Перспективним напрямом подальших розвідок за вказаною тематикою ми вважаємо детальне дослідження тих видів психофізіологічних процесів, від яких залежить виконавська майстерність піаністів.
Посилання
2. Vasilevska-Skupa, L. (2013) Features of formation of creative abilities of future teachers of music in the vocal class. Suchasni informatsiyni tehnologiyi ta inno vatsiyni metodiki navchannya u pidgotovtsi fahivtsiv: metodologiya, teoriya, dosvid, problemi: Zb. nauk. pr. Kiyiv-Vinnitsya: DOV Vinnitsi,. p. 307–310 [in Ukrainian].
3. Davidov, M. (2007). Theoretical bases of the formation of performing skill of the bayanist: teach. manual for higher education muse teach Establishments. Kiyiv: Muzichna Ukrayina [in Ukrainian].
4. Kabalevskiy, D. (1994) The education of the mind and the heart: a manual for a teacher. M. : Prosveschenie, 1994. [in Russian].
5. Maksimenko, S. (2008), Nikolenko D., Solovienko V., Vasilishina T. Fundamentals of general psychology. Kiyiv: NPTs Perspektiva [in Ukrainian].
6. Romenets, V. (2011). Psychology of creativity: teach. manual for students of higher education. Establishments. Kiyiv: Libid [in Ukrainian].